Alkoqol ən məşhur və eyni zamanda mübahisəli içkilərdən biridir. Bununla belə, insanların niyə qəsdən asılılıq yarada biləcək bir şey içməyi seçdikləri ilə bağlı vacib bir sual var.
Ucnoqta.az xəbər verir ki, “Psychology Today” bu seçimin arxasında duran səbəbləri araşdırıb.
Motivasiya
Motivasiya bizi müəyyən məqsədlərə nail olmaq üçün motivasiya edən daxili qüvvədir.
Bu, nəticənin iki amildən asılı olduğu bir tənlik kimi izah edilə bilər: məqsədin subyektiv dəyəri və ona nail olmaq ehtimalı.
Başqa sözlə desək, nəyisə etmək əzmimiz onun bizim üçün nə qədər vacib olmasından və nə dərəcədə real şəkildə nail ola biləcəyimizdən asılıdır.
Bu prinsip spirtli içki qəbul edərkən də işləyir. İstifadə məqsədi insanın spirtə verdiyi dəyər (məsələn, istirahət etmək və ya əhval-ruhiyyəni yaxşılaşdırmaq istəyi) və bu nəticələrin həqiqətən əldə ediləcəyini gözləməsi ilə formalaşır.
Bir şəxs spirtin müəyyən bir problemi həll etməyə və ya emosional vəziyyətini yaxşılaşdırmağa kömək edəcəyinə inanırsa, bu, onu içməyə sövq edir.
Keçmiş təcrübə
Keçmiş təcrübələr əsasən spirt içmək üçün dəyərləri və gözləntiləri formalaşdırır. Bir insanın müsbət təcrübəsi varsa (məsələn, spirt onlara istirahət etməyə və ya əyləncəni daha əyləncəli keçirməyə kömək etdi), bu, yenidən içmək motivasiyasını artırır.
Ürəkbulanma və ya baş ağrısı kimi mənfi təcrübələr istəyi azaldır.
Maraqlıdır ki, bəzi insanlarda "flux reaksiya" kimi tanınan alkoqolun fizioloji reaksiyası var. Bu, xoşagəlməz simptomlarla müşayiət oluna bilər - qızartı və ya ürəkbulanma. Bu reaksiyaya malik insanlar spirti daha az cəlbedici qəbul edirlər və buna görə də daha az içirlər.
İmpulsiv
İmpulsiv insanlar, gələcəkdə mənfi nəticələrə səbəb ola bilsələr də, dərhal məmnuniyyəti seçməyə meyllidirlər.
Onlar üçün spirt, rahatlama və ya eyforiyanın dərhal təsiri ilə cəlbedicidir. Çox içənlərin impulsivlik səviyyəsi orta dərəcədə içənlərə nisbətən daha yüksəkdir.
Stress
Stress insanların spirtli içki qəbul etmələrinin əsas səbəblərindən biridir. Çətin dövrlərdə insanlar narahatlığı və ya mənfi emosiyaları müvəqqəti olaraq aradan qaldırmaq üçün spirtli içkilərə baxa bilərlər.
Bu təsir qısa müddətli olsa da, çox vaxt içkinin vərdiş halına gəlməsinin əsas səbəbidir.
Sosial normalar
Sosial normalar da spirt istehlakına təsir göstərir. Bir çox mədəniyyətdə alkoqol toy, şənlik və ya şənliklər kimi ənənəvi tədbirlərin bir hissəsidir.
Məsələn, bir çox insanların cümə axşamları işdən sonra içki içmək vərdişi var və bu, bir növ ənənə yaradır. Aktiv içki mədəniyyətləri olan kollec şəhərciklərində gənclər ətraf mühitin təzyiqi səbəbindən tez-tez daha çox içirlər.
Ətraf mühit
Ətraf mühit də mühüm rol oynayır. Məsələn, spirtli içkilərin olması və ya reklamın olması içkiyə olan həvəsi artıra bilər.
Öz növbəsində maliyyə amilləri, məsələn, spirtli içkilərə yüksək vergilər onun istehlakını azaldır. Məlumdur ki, spirtli içkinin qiymətinin 10% artırılması istehlakı 7% azaldır.
Niyə insanlar içməyə davam edirlər
Motivasiya nəzəriyyəsi izah edir ki, bir şəxs istədiyi nəticəyə çatmağı gözlədiyi təqdirdə spirtli içki qəbul edəcək.
Bu, əhval-ruhiyyənin yüksəldilməsi, narahatlığın aradan qaldırılması və ya sosial inamın artması ola bilər. Əgər bu gözləntilər yerinə yetirilirsə, o zaman alkoqol cəlbedici seçim olmağa davam edir.
İnsanların spirtli içki qəbul etmələrinin səbəblərini başa düşmək bizə problemə başqa rakursdan baxmağa kömək edir. Alkoqol təkcə pis vərdiş deyil, həm də insanların öz emosional və ya sosial məqsədlərinə çatmaq üçün istifadə etdiyi bir vasitədir.
Motivasiya amillərini başa düşmək təkcə şəxsi vərdişləri dəyişdirməyə deyil, həm də asılılığın qarşısının alınması üçün daha effektiv strategiyalar yaratmağa kömək edə bilər.