Şeir yazmağa (və şair olmağa!) nə vaxtdan başladığını ancaq Tanrı bilən Dəyanət Osmanlı da öz böyük sələfləri kimi dərhal (və təbii olaraq!) O Kişinin ətəyindən yapışdı…
Mən Tanrının lal diliyəm,
Ancaq bu, Vaqif Səmədoğlunun, Ramiz Rövşənin, Vaqif Cəbrayılzadənin… yox, tamamilə başqa Tanrı – Türk Tanrısıdır ki, onun ən azı I minilliyin ortalarından (ən çoxu isə e.ə. III minillikdən) gələn konkret etnoqrafik tarixi var… Və bununla belə, türklərin dünyanın müxtəlif dinlərinə (və İnsanın Tanrı axtarışlarına) ehtiramının təzahürüdür ki, həm Azərbaycan dilində, həm də Azərbaycan poeziyasının dilində Tanrı tək deyil, Tanrı- Təla var, Allah var, İlahi var, Haqq var, Xuda var, Pərvərdigar var, Yaradan var… Yaradana etiqad, yaradılana hörmət var…
Yolsuz bir səyyaham,
Tanrı nə dərəcədə hökmlüdür onu bilmək bizə düşməz, ancaq özünə (və öz aləmində) bir «Tanrı yolu» tutub «öz kölgəsinin izi» ilə gedən şairin də «hökm»ü var… Nəsimi «Həqq mənəm, Həqq məndədir, Həqq söylərəm» demişdi. Dəyanət birbaşa elə demir, ancaq dahi sələfindən daha səmimi, daha təvazökar və daha analitik danışır. Əslində isə, Tanrıya qahmar durmaqla o da «Həqq mənəm» deyir:
Tanrının qoca vaxtında
İnsan Tanrı övladıdırsa, vay o kəsin halına ki, öz Yaradanına asi olur. Ancaq Dəyanət Osmanlının poetik- metafizik interpretasiyasında İnsanın öz Tanrısına asi olmağının da izahı var:
Məni də Tanrı yaradıb deyə
Şair əmindir ki, İnsanla Tanrı arasındakı münasibətlərdə bir «əğyar» (Şeytan!) var. Və ona da əmindir ki, elə bu Şeytan («əğyar») da İnsan üçün təsəvvür olunmayacaq qədər «əziz»dir:
Tanrıda insaf varsa,
Azərbaycan poeziyasının min illik tarixində nə «aşiq»in, nə də «məşuq»un mistik mənşəyi məlum deyil. Məlum olan odur ki, hər ikisi İlahi mənşəyə iddialıdır. Ancaq bütün bu iddiaların tən ortasında yenə də bir Şeytan var…
Hikkəli dualar göyün üzündə
Dəyanət Osmanlı bütün şairlər kimi bəzən nə Tanrının tərəfindədir, nə də Şeytanın (Fələyin)… Hər şeydən əvvəl ona görə ki, şair nə Şeytan qədər üsyankardır, nə də Tanrı qədər təmkinli. Ancaq məsələnin mürəkkəbliyi burasındadır ki, Şairdə həm Tanrı, həm Şeytan var, həm də Şairlik «diplomatiya»sı…
Əfəndim Tanrı,
Bunu ancaq Şair deyə bilər!.. Bu qədər diplomatik nitq Tanrı dərgahında ancaq Şairə məxsusdur!.. Və bu «qələt»i heç Şeytan da eləyə bilməz!..
Sevinəndə
Tanrı!.. Və Yol!.. Əslində, Yol ancaq Tanrıya məxsusdur!.. Şeytanın (və Fələyin) Yolu yoxdur, Dolanbacları var ki, onun da sonuna gedib çıxmaq mümkün deyil, onun Yoldan azmağı var.
Mən bir yolçu ilan,
Dəyanət Osmanlı Tanrı haqqında yalnız gözəl demir, həm də onu gözəl təhlil edir… Çünki bu ilk növbədə onun özünün Tanrısıdır…
Bu sənmisən,
Və bu söyülən, döyülən də Şairin özüdür. Çünki Dəyanət Osmanlı özünü, bir Şair (və İnsan) olaraqTanrı ilə sövdalarda dərk (və təsdiq!) edir…
Nizami Cəfərov