Uşaqların məktəbdə telefona ehtiyacı varmı? Diqqət, təhlükəsizlik və reallıqlar

10:18 - 8 Dekabr 2025 - Cəmiyyət

Smartfonlar tez-tez uşağın istək siyahısına daxil olur, lakin həyəcanla yanaşı bir dilemma da gəlir: uşaqların dərslər zamanı telefonlarından istifadə etməsinə icazə verilməlidirmi? Bu sual valideynlər, müəllimlər və psixoloqlar üçün həssas bir sualdır.

Ucnoqta.az xəbər verir ki, məktəb təcrübələri və ekspert rəylərini təhlil edilib və mənzərə yalnız müsbət və mənfi cəhətlərdən daha mürəkkəbdir.
Dost, köməkçi və ya diqqətin əsas düşməni
Potensial faydalar var və onlar sadəcə xəyali deyil. Telefonlar aşağıdakıları edə bilər:
təhsil materiallarının əlçatanlığını artıra bilər;
xüsusi təhsil ehtiyacları olan uşaqlara kömək edə bilər (tətbiqlər, istifadəçi dostu formatlar, böyüdülmüş mətn);
interaktiv fəaliyyətlər vasitəsilə şagirdləri cəlb edə bilər;
gözlənilməz vəziyyətlərdə valideynlər və uşaqlar arasında ünsiyyəti təmin edə bilər.
Böyük bir "amma"
Telefonlar sinifdəki uşaqlar üçün ən güclü yayındırıcı amildir. Həm də sadəcə "kiçik bir yayındırıcı" deyil, diqqətin tamamilə dəyişməsidir.
Telefona baxdıqdan sonra uşağın diqqətini bərpa etməsi üçün təxminən 20 dəqiqə vaxt lazımdır. Bu, dərsin demək olar ki, yarısıdır. Beləliklə, "mesajı yoxlamaq" üçün bircə baxış materialın yarısının qaçırıldığı deməkdir. Üstəlik:
Yaxınlıqda telefonun olması belə diqqəti azaldır - beyin bildirişlər gözləyir;

Uşaqlar və yeniyetmələr yaxşı inkişaf etmiş özünüidarəetmə mexanizminə malik deyillər, buna görə də sosial media alqoritmlərinə müqavimət göstərmək onlar üçün böyüklərdən daha çətindir;

DEHB (Diqqət Çatışmazlığı Hiperaktivlik Pozuntusu) və ya öyrənmə əlilliyi olan uşaqlar üçün telefon mürəkkəb materialdan dərhal qaçış vasitəsinə çevrilir.
Texnologiya diqqəti qorumaqla inkişaf edir; alqoritmlər bizi ekrana yapışdırmaq üçün hazırlanmışdır. Və bu təsirdən qaçmaq hətta böyüklər üçün belə çətindir.
Təhlükəsizlik
Bir çox valideyn uşaqlarının fövqəladə hallarda telefona sahib olmasını istəyir. Amma unutmayın ki, real fövqəladə hallarda həddindən artıq mesajlaşma həm uşaqlar, həm də xilasedicilər üçün yalnız bir maneədir. Lakin valideynlərin narahatlıqlarını nəzərə almamaq olmaz. Buna görə də, əksər məktəblərdə tam və sərt qadağa utopiyadır. Ağlabatan, razılaşdırılmış qaydalar lazımdır.
Məktəbdə telefonlar — bəli, sinifdə — xeyr
Psixoloqlar və təhsil mütəxəssisləri tərəfindən tövsiyə edilən optimal kompromis bunlardır:
Məktəbdə telefonlara icazə verilir;
lakin dərslər zamanı onlara əlçatan olmaq olmaz;
Qaydalar hər kəs üçün eyni olmalıdır ki, uşaqlar "hamı onlayn olduğu üçün onlayn olmaq" təzyiqi hiss etməsinlər;
Xüsusi təhsil ehtiyacları olan şagirdlərə şərait yaradılmalıdır.

Ən əsası odur ki, telefon siyasəti aydın, başa düşülən olmalı, müəllimlər, valideynlər, məktəb rəhbərliyi və yuxarı sinif şagirdləri ilə məsləhətləşmələr əsasında hazırlanmalı, həmçinin çevik və yeni texnologiyalara uyğunlaşa bilməlidir.
Dərslər yalnız dərslikdəki material deyil. Onlar sosial bacarıqların, ünsiyyətin və müəllimlər və həmyaşıdları ilə qarşılıqlı əlaqənin təməlidir. Telefon uşağın diqqətini əlindən aldıqda, onlar bir səhifə qeyddən daha çox şey itirirlər.

Emin

Xəbər xətti