Ucnoqta.az
www.ucnoqta.az

Körpələr hələ 15 ayında mücərrəd düşünməyə başlayırlar

10:03 - 24 İyun 2025 tarixində dərc olunub.

Körpələrin özləri söhbətin kontekstindən yeni sözlərin mənasını “tuturlar” və böyüklərin obyektə işarə etməsini gözləmirlər.

Ucnoqta.az xəbər verir ki, Şimal-Qərb Universiteti (ABŞ) və Harvard Universitetinin alimləri ilk dəfə olaraq sübut ediblər ki, 15 aylıq körpələr hətta müvafiq obyekt gizlədilmiş olsa belə, yeni sözün zehni təsvirini formalaşdıra bilirlər. Nəticələr PLOS One jurnalında dərc olunub.

Təbii söhbətlərdə sözlər çox vaxt aid olduqları obyektlərin yoxluğunda baş verir. 
Bunu yoxlamaq üçün tədqiqatçılar 134 körpə - 12 və 15 aylıq 67 uşaq - işə götürüblər və üç mərhələli təcrübə aparılıb. Əvvəlcə körpələr tanış sözlər (“alma”, “banan”, “üzüm”) eşitdilər və müvafiq şəkilləri gördülər. Sonra yeni söz (məsələn, ekzotik meyvə “papaya”) təqdim edildikdə, şəkil gizlədilib. Nəhayət, ekranda iki yeni təsvir - papaya və tamamilə tanış olmayan obyekt (məsələn, çırpma çəngəl) nümayiş olundu və sınaqçılar körpədən "Papaya haradadır?"

Məlum oldu ki, 15 aylıq uşaqlar heç vaxt papaya və ya bu sözlə qoşalaşmış çırpma görməsələr də, tanış olmayan obyektə nisbətən düzgün meyvəyə xeyli uzun baxıblar. 12 aylıq uşaqlar belə bir təsir göstərmədilər. Bu onu göstərir ki, 18 aylıq uşaqlar linqvistik kontekstdən istifadə edərək yeni sözün mənasını çıxara və mücərrəd düşünə bilirlər.
Alimlər təklif edirlər ki, bir yaşlı uşaqlar tanış kontekstlərə etibar etmək üçün çox məhdud lüğətə malikdirlər, halbuki 15 ayda dil bu cür mücərrəd nəticə çıxarmaq üçün artıq kifayət qədər mənimsənilir.

Bu kəşf dilin mənimsənilməsinin ilkin mexanizmlərinə işıq salır: bu göstərir ki, körpələr passiv şəkildə böyüklərin obyekti göstərməsini gözləmirlər, yeni sözlərin mənası modelini qurmaq üçün tanış sözlərdən və ümumi söhbət mövzularından fəal şəkildə istifadə edirlər.

Müəlliflər vurğulayırlar ki, təbii həyatda körpələr daima görünən kontekstdən kənarda - ailə söhbətləri, kitab oxumaq və ya gəzintilər zamanı tanış olmayan sözlərlə qarşılaşır və belə situasiyalardan qiymətli semantik nəticələr çıxara bilirlər.
Bu tədqiqat daha effektiv erkən nitq öyrətmə metodlarının işlənib hazırlanması üçün ipuçları verir və insan şüurunun birbaşa görə bilmədiyi şeylərin zehni şəkillərini necə yaratdığına dair anlayışımızı genişləndirir.

Müəllif: Ucnoqta.az redaksiyası